Konstruktion
Vi ville skapa en större och bättre planerad båt som hade off-shorebåtens oöverträffade sjöegenskaper. En båt som kombinerade sofistikerade lösningar med extrema prestanda.

Konstruktionen av en gurami utgår från förarplatsen. Det är här du och båten kommunicerar. Det är härifrån som den totala känslan av kontroll kommer. Den väldesignade manöverpanelen, de robusta reglagen och den exakta styrningen visar tydligt att en gurami är något extra. En båt som inte kompromissar. Samma helhetstänkande gäller på resten av båten. Det märker du direkt när du stiger ombord.

Hur mycket man än jobbar på en båt så finns det en sak som avgör allt. Skrovet. En båt blir aldrig bättre än sitt skrov. Det är som en sportbil med dålig fjädring. Den funkar inte.

Flera års intensivt arbete har resulterat i det unika Cross Coastskrovet. Tack vare den låga planingströskeln har skrovet mycket fina sjöegenskaper vid långsam körning. Men när andan faller på går det lika bra att klyva vågtopparna i hög fart. Stabiliteten är densamma. Att Cross Coastskrovet också har en hög säkerhetsklassificering gör inte saken sämre.

Vi vågar påstå att det är ett av de bästa skrov som konstruerats. Men mycket av det jobb som vi lagt ner på en båt kommer du som ägare inte ens att tänka på. Det är vi glada för. Bra lösningar ska vara så smarta att de känns självklara.



Modell Pro